Same same but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martin Vendel - WaarBenJij.nu Same same but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martin Vendel - WaarBenJij.nu

Same same but different

Door: Marloes en Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

19 December 2015 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal,

Onze laatste dagen in Zuid Afrika hebben we doorgebracht vlakbij Hluhluwe National Park. We hebben nog enkele mooie safari tochten gemaakt en weer veel nieuwe dieren gezien: krokodillen, een haai, neushoorns, giraffen,en bushbaby’s (even googlen, bizar beestje). Alleen de leeuwen hebben zich niet laten vinden deze reis, maar er moet nog iets te wensen over blijven. We hebben ontzettend van Zuid Afrika genoten. We hebben bijna 5000 kilometer gereden, veel mooie dingen gezien en een hele leuke tijd gehad.

Twee dagen geleden zijn we vanuit Johannesburg vertrokken en via Kenia naar Bangkok gevlogen. Vooraf zagen we wel tegen de reis op, zeker omdat we 5 uur moesten wachten op het vliegveld van Nairobi. Gelukkig bleek daar een ruimte vol met speelgoed en comfortabele banken te zijn waar kinderen tot 10 jaar met hun ouders mochten spelen en ontspannen. Dat werkte dus wel goed en de tijd ging snel.

Hier in Thailand hebben we naast een beperkte jet lag ook een mini culture shock. Bangkok is namelijk totaal anders dan Zuid Afrika. Het grootste verschil is dat er een heel ontspannen sfeer heerst: je kunt overdag en ‘s avonds lekker op straat lopen en hoeft niet continu na te denken over veiligheid. Voor het eerst op onze reis zijn Anouk en Anne ook echt een bezienswaardigheid en willen sommige mensen ze even aanraken of op de foto zetten. Dit laatste legt de kinderen bovendien geen windeieren: Anouk ‘scoorde’ al een stukje appel en beide kids genoten van koekjes die ze kregen :-). Ten slotte kun je hier niet om het heerlijke eten en drinken heen dat overal op straat wordt gemaakt en verkocht (en dat ook nog eens spotgoedkoop is). Alleen de meisjes moeten nog aan het Thaise eten wennen: gisteren hebben ze droge rijst gegeten en vanavond pizza…..

Morgen vertrekken we met de trein naar Sukothai en daarna verder naar het noorden om met de Kerstdagen in Chiang Mai aan te komen.

Veel liefs,
Marloes, Martin, Anouk en Anne

• 19 December 2015 - 20:36

Judith En Nanning:

Wereldreizigers,
    Jullie gaan als een speer he. Ruerd en Eef kunnen nu ook gaan reageren, want die zijn ook in Thailand geweest. Ze gingen heen met z'n tweeën, dachten ze, maar kwamen met z'n drieën terug. In aanleg. Zo konden vandaag Eveline's verjaardag vieren met een uitgebreide familie. 2 leuke dochters in Breda en naast Roelof en Sandra ook een vrolijke Lise en Jelle die zijn standaard OKÉ ! nu ingeruild heeft voor een eenvoudig JA. Ofschoon nu ook wat vaker een NEE klinkt, zegt Sandra, want ja, 2 is nee. Eveline kreeg oosterse geuren en blijft zo in stijl.
    We hopen dat jullie blijven genieten en wensen jullie hele mooie kerstdagen toe.

• 19 December 2015 - 21:32

Mariska:

sawatdi kha avonturiers!

Wat is het toch heerlijk jullie verhalen te lezen.
    En nu jullie eindelijk in Thailand zijn en richting Chaing Mai gaan komt voor Sam hopelijk de Olifant waar Anouk misschien wel op zit...........
    Want dat is de vraag die hij elke keer stelt! Heeft Anouk al op een olifant gezeten????
    Genieten van de mooie natuur daar boven in het noorden! En het heerlijke fruit!

• 20 December 2015 - 17:57

Breugems:

Leuk!! Martin met zijn drie blonde dames in Thailand. Dat moet wel een bezienswaardigheid zijn. Veel groeten vanuit Bleiswijk en geniet van de komende feestdagen.

• 12 Januari 2016 - 10:38

Patricia:

Zojuist even die bushbaby's opgezocht op Google. :-) Ze hebben een beetje iets weg van de Australische possums.
    Het toeristenstraatje in Bangkok komt mij bekend voor. :-)