Happy New Year - Reisverslag uit Mae Ai, Thailand van Martin Vendel - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Mae Ai, Thailand van Martin Vendel - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: Marloes en Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

31 December 2015 | Thailand, Mae Ai

Hallo allemaal,

Vanuit Mae Ai in het uiterste noorden van Thailand wensen we jullie een gezellige Oudejaarsavond en een gezond en gelukkig 2016 toe!

Het Thaise Nieuwjaar begint pas in april, maar de Thai vieren graag feestjes en er is hier naast karaoke ook al vuurwerk te horen. De kinderen liggen al op bed, wij hebben een flesje wijn gekocht voor middernacht. Onder het genot van de top 2000 schrijven we deze blog (gelukkig goede wifi hier).

De afgelopen week hebben we enkele dagen doorgebracht in Chiang Mai. Op Eerste Kerstdag waren Vincent en Jacobien ook in de stad en hebben we zelf een uitgebreid Kerstdiner gekookt. Marloes is met Jacobien gaan tokkelen en Martin is ’s avonds met Vincent naar een Ladyboy show gegaan. Operatie geslaagd, nep was vaak niet van echt te onderscheiden ;-) De overige dagen in en rond Chiang Mai hebben we o.a. de Sunday Market bezocht, de binnenstad bekeken en een mooie tempel op de berg Doi Suthep bekeken.

Vanuit Chiang Mai zijn we met de auto verder naar het noorden vertrokken. Sindsdien zitten we midden in de mooie natuur van Noord Thailand. We hebben hier een tochtje gemaakt tussen de theeplantages waar we op smalle weggetjes door de jungle reden. De ingang naar de theeplantage hebben we niet gevonden, wel een aardige monnik die met ons meereed om ons naar een mooi plekje te brengen. We zijn ook naar hot springs geweest en hebben vandaag een boottochtje gemaakt over de rivier Mae Nam Kok.

We blijven nog een paar dagen in Noord Thailand en vliegen dan naar Bangkok waar we ouders van Martin ontmoeten en 2 weken met z’n zessen gaan reizen.

Nogmaals Happy New Year en tot 2016!

Liefs,
Marloes, Martin, Anouk en Anne

• 31 December 2015 - 16:26

Breugems:

Happy new year!!! Wat zien die foto's er toch heerlijk zonnig uit. Voor ons voelt het ook nog steeds een beetje als vakantie in jullie huis; heerlijk zo dicht bij de Rotte om lekker te wandelen of rennen; alleen de temperaturen blijven hier een beetje achter.

• 01 Januari 2016 - 20:48

Odiel:

Ook een heel mooi 2016 voor jullie! Geniet nog maar even lekker van alle mooie momenten en ervaringen. Ziet er zeer ontspannen uit allemaal!

• 02 Januari 2016 - 19:50

Peter-Hellen:

Hallo Lieverds in het mooie Thailand.
    Vanuit Nootdorp wensen we jullie een heel mooi en sprankelend 2016.
    Wat zal het bijzonder geweest zijn om Oud en Nieuw in een warm land te vieren.
    Hier is het rustig verlopen. Peter keek naar de conference van Herman Flinkers en ik lag heerlijk te relaxen achter mijn iPad. We hebben de afgelopen dagen schitterend weer gehad, er kwam weer veel in bloei. Vandaag is het voor het eerst kil en koud. Vanavond is er ook al ijzel voorspeld.
    We krijgen dus toch een echte winter, en misschien zelfs ook een Tocht..
    Gaat het niet over voetbal, dan gaat het wel over het schaatsen. We moeten iets hebben om naar uit te kijken.
    Wat een geweldige foto van Anouk op de rug van de giraffe. Dit is zo leuk voor later. De meisjes staan blij op de foto's. Ook kun je goed zien dat Marloes zit te genieten.
    Wij genieten op afstand weer mee.
    Veel liefs voor jullie,
    Peter en Hellen, en een vette lik van Storm xxx

• 03 Januari 2016 - 13:34

Rosita:

Wauw, wat een mooie foto's weer. Wij wensen jullie ook het allerbeste voor 2016!!
    Veel Liefs,
    Marco, Rosita, Amy & Eva

• 08 Januari 2016 - 14:33

Angela:

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! Jullie beginnen 2016 in ieder geval goed met heerlijk op reis te zijn. Heel leuk om jullie reisverhalen te lezen, zeker omdat ik daar ook overal geweest ben (alleen dan in 3 vakanties haha). Mooi om al die plekjes weer te zien. Heerlijk om zo te genieten met de kindjes. Hier alles ziijn gang, leuke feestdagen gehad, nu samen kunnen vieren met Luis en kindjes, dat is toch wel weer leuk hoor. Wij gaan aftellen naar de wintersport, er is eindelijk sneeuw gevallen in de alpen. Jullie nog genieten van de zon, het heerlijke eten, de mooie natuur, cultuursnuiven en elkaar. Groetjes en liefs Angela

• 12 Januari 2016 - 10:51

Patricia:

Hallo allemaal,

Wat leuk om de foto's van Thailand te zien. Brengt een hoop herinneringen naar boven. :-) Ik geniet nog steeds van jullie verslagen en de mooie foto's.

Liefs,

Patricia