Een nieuw jaar in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martin Vendel - WaarBenJij.nu Een nieuw jaar in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Martin Vendel - WaarBenJij.nu

Een nieuw jaar in Thailand

Door: Marloes en Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

09 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Wij zijn 2016 begonnen met 2 slapende meisjes op een hotelkamer, een proost met (te) zoete wijn en karaoke op de achtergrond.

De eerste dagen van het nieuwe jaar hebben we in Noord Thailand doorgebracht. In een huisje bij Chiang Saen Lake konden we fietsen gebruiken. De omgeving was daar prachtig met redelijk vlakke ondergrond zodat het ook voor Anouk (die zelf fietste) leuk bleef.

Het drielandenpunt van Thailand, Laos en Myanmar, ook wel de “gouden driehoek” genoemd, had vroeger een magische reputatie vanwege de opiumhandel. Tegenwoordig komen er busladingen Chinese toeristen een foto maken en shoppen. Wij waren meer gecharmeerd van het stadje Chiang Saen waar we aan de Mekong hotpot hebben gegeten in een geïmproviseerd restaurantje en op de night market allerlei heerlijke lekkernijen gekocht hebben waaronder fantastische sushi.

Toen verder naar Chiang Rai. Daar hebben we Wat Rong Khun, beter bekend als de “witte tempel”, bezocht. Het is een moderne Wat die pas in 1997 is gebouwd maar nu al wereldberoemd is. Van buiten ziet het eruit als een ijspaleis van wit marmer (of toch de Efteling?). Naast de trap steken tientallen armen omhoog (de hel?), binnen zijn moderne schilderingen aangebracht met afbeeldingen van Michael Jackson en Star Wars. In Chiang Rai hebben we ook nog een fietstocht gemaakt en een Aziatische versie van de Keukenhof bezocht.

Vanuit Chiang Rai zijn we naar Bangkok gevlogen waar we Martins ouders troffen die vanaf Schiphol waren ingevlogen. Het was erg leuk om ze weer te zien. Anouk vloog haar oma en opa direct in de armen, Anne moest heel even goed kijken wie ze ook alweer waren …

We hebben in Bangkok op de rivier gevaren, heerlijk gegeten en de dierentuin bezocht. Daarna zijn we naar Ayutthaya gegaan waar we de oude tempels hebben bekeken. Inmiddels zijn we weer terug in Bangkok. Morgenochtend vliegen we naar de Angkor tempels in Cambodja. Daarna tijd voor strand om even uit te rusten van alle drukte :-).

Liefs,

Marloes, Martin, Ton, Grace, Anouk en Anne

• 10 Januari 2016 - 18:48

Peter-Hellen:

Lieve allemaal,

Dankjewel voor het leuke reisverslag en de bijbehorende foto's. Geeft weer een goed beeld van wat jullie zoal meemaken en zien.
    Prachtige cultuur, mooi landschap, lekker eten hmm..
    Gisteren hebben toevallig met vrienden Thais gegeten in Voorburg, bij Thai Fresh, een aanrader. Wij eten daar regelmatig. Je kunt kiezen tussen gele, groene en rode curry. Daarnaast bepaal je zelf hoe heet het eten moet zijn. Een, twee of drie rode pepers.... En je kiest voor vliees, vis, kip of alleen groenten. Adresje om te onthouden.
    Fijn dat Grace en Ton goed aangekomen zijn en helemaal meegaan in het programma.
    Zal ze goed doen om even afstand te nemen van het NL-leven. De meisjes zullen voor genoeg afleiding zorgen.
    Hier gaat het goed. We zijn het nieuwe jaar weer begonnen met het vullen van de agenda. We hadden heel veel afgezegd. Nu pakken we de draad op en genieten weer van het bridgen, uit eten gaan, bezoekjes afleggen, logeerpartijtjes met de boys, en de nodige aanloop hier thuis.
    We missen oma als rode draad door alles heen, maar we hebben er vrede mee. Vooral ook omdat oma er vrede mee had.
    Nog even en jullie komen weer terug. Maar daar zullen we het niet over hebben. Ik wil er mee zeggen dat ook die reis-weken voorbij vliegen, net zoals ons leven hier.
    Geniet er nog maar lekker van met elkaar.
    Liefs van Peter en Hellen en een dikke knuf van Storm voor Anoukje en Anne xxx

• 11 Januari 2016 - 11:13

Judith En Nanning :

Hallo lieverds in de zon,
    Die zon, he, die kunnen we nu zo goed gebruiken. Het is somber en het heeft vannacht gevroren. IJs op het dak van de schuur. Er komt regen aan. Toch kunnen we er tegen want het weekend was warm en vrolijk. Eerst zouden we op Puck en Maud passen, omdat Ruerd de halve marathon van Egmond ging lopen en Eef cursus zou geven. Dat laatste ging niet door en we kozen ervoor om in Zaandam de 41ste huwelijksdag van zus Yvonne en zwager Henk te vieren. Tjonge, wat zijn we gefêteerd. Uit eten in Amsterdam. Lekker ontbijt en toen nog lunch met vis. Mmmmm, wat was het allemaal lekker. Op de Zaansche Schans een houtzaagmolen bezocht, wat ook een feestje is met Henk, want hij doet en weet zoveel van hout. Het waaide stevig uit het zuidwesten en er kon een lange Lariks worden gezaagd. Die zuidwesten wind speelde Ruerd ook parten op het strand van Egmond naar Castricum, maar daarna ging het met de wind in de rug terug naar Egmond, wat de snelheid goed deed, want hij liep een nieuw persoonlijk record. 1.37 uur! Kijk maar eens op zijn Facebookpagina.
    Jullie lezen het, ook hier wordt niet stilgezeten.
    Veel plezier voor jullie zessen deze komende week en tot horens,
    Judith en Nanning