'The sky is the limit' in Maleisië - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Martin Vendel - WaarBenJij.nu 'The sky is the limit' in Maleisië - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Martin Vendel - WaarBenJij.nu

'The sky is the limit' in Maleisië

Door: Marloes en Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

24 Januari 2016 | Maleisië, George Town

Na de vorige blog hebben we nog enkele dagen met z’n zessen doorgebracht aan de Thaise kust. Daarna hebben we in Bangkok afscheid genomen van Ton en Grace die inmiddels weer veilig terug zijn in Nederland. Het was een erg gezellige tijd met elkaar, zeker ook voor die meisjes die veel aandacht hebben gekregen. Anne moest wel even huilen toen opa en oma vertrokken naar het vliegtuig.

Wij zijn van Bangkok naar Kuala Lumpur gevlogen. Vanaf het vliegveld naar de stad zagen we de vele tientallen wolkenkrabbers al opdoemen met als hoogtepunt de Petronas Towers (met 452 m ooit de hoogste torens ter wereld, inmiddels ver overtroffen door de Burj Khalifa in Dubai van 828 m). Onder de torens zit een enorme luxe “mall” en ernaast ligt een leuk park met een waterspeeltuin waar de kids zich goed vermaakt hebben. Ook het oudere deel van KL (de stad bestaat pas sinds midden 19e eeuw, dus een gebouw uit 1900 is al heel oud) en Chinatown hebben we bekeken.

Vanuit Kuala Lumpur zijn we via Taiping op het eiland Penang aangekomen. Georgetown, de hoofdstad van dit eiland, is een Unesco World Heritage Site. Het is een hippe en diverse stad waar de meerderheid van de bevolking Chinees is. Maar er zijn ook veel Indiërs en andere nationaliteiten. Je ziet veel mooie, oude Chinese huizen en tempels. De stad staat bekend als de culinaire hoofdstad van Azië waar sommige toeristen puur voor het eten naartoe gaan. We zijn hier vandaag aangekomen maar hebben al heerlijk Chinees en Indiaas gegeten. De voorbereidingen voor Chinees nieuwjaar zijn volop aan de gang hier en dat levert mooie plaatjes op met veel rode lampionnen. Vandaag met Anouk ook nog naar een ‘flauw’ spookhuis geweest. Ze vond het echter fantastisch en wil nog een keer ;-).

Maleisië is voor ons een nieuw land en het is weer heel anders dan Thailand. Eten en shoppen zijn hier nationale hobbies. Overal zijn eetstalletjes, straattentjes, food courts waar je heerlijk kunt eten en drinken. Daarnaast zijn er heel veel shopping malls waar je soms hele speeltuinen en amusementscentra in hebt. Ten slotte merk je duidelijk dat hier veel moslims wonen. Op straat zie je veel hoofddoekjes en afgelopen nacht werd ons om 05.00 uur duidelijk dat we naast een moskee verbleven.

Mensen zijn wel heel vriendelijk en nieuwsgierig en kunnen soms letterlijk niet van onze kinderen afblijven. Die hebben inmiddels gelukkig wel geleerd om daarmee om te gaan. Ze zijn ook helemaal gewend aan het reizen. Anne vraagt zelfs vaak: “gaan we in een restaurantje eten” en “gaan we weer naar een nieuw huisje?”
We blijven nog even in Penang en gaan dan door naar Langkawi, een mooi eiland in het noorden van Maleisië. Daarna zakken we weer af naar het zuiden.

Veel liefs van Marloes, Martin, Anouk en Anne

• 24 Januari 2016 - 19:23

Ronald De Jonge :

Hallo Martin,

Zeer herkenbaar. We zijn net 1 week terug van 2 fantastische weken in Maleisië. Kl, Penang, en Langkawi, zo gaaf om te doen. Vandaag zijn m'n zoon en z'n vriendin terug gekomen na 5 maanden verre oosten dus de verhalen zijn erg vers. Veel plezier de komende weken.

• 25 Januari 2016 - 09:16

Patricia:

Wat leuk om weer foto's van de Petronas Towers terug te zien. Het voelt weer als de dag van gisteren dat ik er was. :-)

Groetjes,

• 25 Januari 2016 - 10:07

Jos:

Prachtige foto's weer. Geniet nog van de laatste weken!

• 26 Januari 2016 - 16:22

Judith En Nanning:

Hallo MMAA,
    Heerlijk om zo te genieten. Straks in Nederland ook heerlijk om op terug te kijken en na te genieten. Het DNA van het land gaat in je lichaam zitten en het duurt lang voordat je terug keert in de gang van alle dag.
    Onze gang was de laatste 10 dagen 3 keer Rosmalen, I.v.m. de griep. Gelukkig zijn ze daar weer beter of, in elk geval aan het werk.
    Vandaag bij Jelle voor opa en oma dag op de crèche. Het viel wat tegen, Jelle was niet zichzelf. Behalve toen hij een bezem in zijn handen had om hooi te vegen. Bij het afscheid waren er tranen en hij wilde geen knuffel. We hopen nu maar dat hij na zijn boterham lekker geslapen heeft en weer nieuwe energie gekregen heeft.
    In Breda wil Maud het slaapje wel eens overslaan, vertelde Ruerd. Ze is veel rustiger dan Jelle en heeft daardoor minder behoefte aan een middagdutje. Nog 12 dagen tot de Carnaval!
    Groetjes uit Brummen

• 26 Januari 2016 - 18:51

Peter-Hellen:

Hallo Martin, Marloes, Anouk en Anne,
    Wat een prachtige belevenissen weer. De foto's zeggen ook genoeg.
    Als je dus van reizen houdt is dit wel de manier om 'n land van alle kanten te bekijken. Je zit overal bovenop, komt overal dichtbij, en dan juist niet de toeristische plekjes.
    Soms is dat natuurlijk onvermijdelijk.
    En wat zijn Anoukje en Anne gegroeid. Goed om te horen dat ze zich zo aanpassen aan alle veranderingen die ze tegenkomen. Boterham blijft natuurlijk met stip op één.
    Morgen ergens een lekker taartje eten...
    Hier genieten we van het prachtige voorjaarsweer. Alles begint in bloei te raken.
    Nog een dag en New Orleans is ook weer achter de rug, en dan volgen de Antillen.
    Storm was bij de dierenarts voor zijn jaarlijkse vaccinatie en hij is twee kilo te zwaar. En toch rent hij 3 x per week mee met Peter, 13 km... Hij wordt in oktober 10 jaar. Begint al een beetje stram te lopen. Artrose in zijn ellebogen. Net een mens, ahhh.
    Verder gaat alles goed hier.
    Tot de volgende krabbel.
    Liefs voor jullie allemaal, en een vette lik van Storm voor de meisjes xxx