Merry Xmas - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin Vendel - WaarBenJij.nu Merry Xmas - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Martin Vendel - WaarBenJij.nu

Merry Xmas

Door: Marloes en Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

24 December 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Vanuit Chiang Mai wensen we jullie hele fijne Kerstdagen toe! In het Boeddhistische Thailand is er niet zoveel van te merken, op de nep-Kerstbomen met nep-kadootjes na die in sommige restaurantjes te vinden zijn. Deze stemmen onze kids trouwens steeds weer erg hoopgevend; ze kunnen er niet vanaf blijven ;-)

We zijn inmiddels aardig gewend aan Thailand. Met name onze kinderen zijn hier een attractie met hun blonde koppies. Zo worden regelmatig foto’s gemaakt. Ook zijn er veel Thaise mannen en vrouwen die de kids aanraken. Er was zelfs een vrouw die Anne in de supermarkt spontaan optilde. Dat ging dan wel weer een beetje ver. Over het algemeen vinden de meisjes het prima. Soms houden ze er ook nog een kadootje aan over. Anouk is wel enigszins verbolgen dat men haar hier ‘baby’ noemt…

Sinds we in Bangkok geland zijn hebben we geen auto meer. Dat betekent “backpacken”, al is onze actieradius te voet met alle spullen beperkt tot een paar honderd meter. We hebben al in taxi’s, bootjes, de trein, bussen en tuktuks gezeten. In Sukothai konden we een fiets met een kinderzitjes en een eigen fietsje voor Anouk huren. Daar hebben we natuurlijk gelijk gebruik van gemaakt.

In de trein van Bangkok naar Suktohai kwamen we Jacobien en Vincent tegen die met hun zoontjes Lars (4) en Sven (bijna 2) een reis door Thailand maken. Toevallig hadden we ongeveer dezelfde route. In Sukothai zaten ze in de kamer naast ons en in Lampang op 500 meter afstand van ons guesthouse. We hebben al een aantal keer samen afgesproken en dat is erg gezellig. Ook bij de kinderen klikt het: Anouk was helemaal verdrietig toen ze haar “vriend” Lars een dagje moest missen. Na de Kerstdagen hebben we een ander schema en scheiden onze wegen weer.

Zoals Mariska goed voorspelde hebben Anouk en Martin vandaag een tochtje op de rug van een olifant gemaakt bij het Elephant Conservation Centre in de buurt van Lampang. Dat was nog best spannend want de olifant liep het water in en we moesten ons goed vasthouden. Gelukkig hoorde dat bij het programma. Daarna gingen de olifanten nog in bad en hebben we nog een olifantenshow gezien waarbij de getemde olifanten onder andere een mooi schilderij maakten met hun slurf. Best knap!

De komende dagen blijven we in Chiang Mai. Na de Kerst gaan we met een huurauto verder naar het Noorden. Met Oudjaar zitten we vlakbij de grens van Myanmar. We zijn benieuwd of er daar ook vuurwerk wordt afgestoken.

Nogmaals hele fijne feestdagen!

Liefs,
Marloes, Martin, Anouk en Anne

• 24 December 2015 - 16:06

Ronald De Jonge:

Hallo Martin,

Ook voor jullie hele fijne en bijzondere feestdagen in Thailand. Ik lees en zie dat jullie net zo genieten als onze zoon en z'n vriendin (zitten nu op een eiland in het zuiden van Thailand).
    Blijf genieten (en schrijven) want dat is schitterend.

groeten
    Ronald de Jonge

• 24 December 2015 - 16:34

Peter-Hellen:

Lieve Martin en Marloes, Anoukje en Anne,
    Wat is het weer leuk om jullie verslag te lezen. Ik ben nooit in Thailand geweest, Peter wel. Het ziet er prachtig en kleurrijk uit. Wat een stoere onderneming van Martin en Anouk op de rug van een olifant. Ik kan wel een foto van mezelf laten zien op de rug van een kameel in Egypte. Dat telt toch ook.
    Hier gaat alles rustig aan, maar goed. Het zijn bijzondere dagen, maar dat geldt eigenlijk voor alle mensen nietwaar.
    Marloes is zeker aan het genieten van de marktjes met al die leuke spullen. Gelukkig maar dat je niets kunt meenemen; dan hoef je daarover ook niet te beslissen.

We wensen jullie mooie, warme, liefdevolle feestdagen.
    Dikke knuffels uit Nootdorp xxx
    En voor de meisjes een lik van Storm xx

• 24 December 2015 - 16:36

Jos:

Ha Martin & familie,

Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar gewenst!!

Gr.
    Jos

• 24 December 2015 - 17:57

Marjolein:

Wat een fantastische reis!!!

Hele fijne kerstdagen en een super 2016 gewenst! Begint iig goed

• 25 December 2015 - 12:18

Erik:

Hoi Martin & familie,

Fijne kerstdagen gewenst! Zo te zien en te lezen hebben jullie het goed naar je zin. Geniet er van!

Groetjes van Erik, Judith & Bram

• 25 December 2015 - 17:32

Patricia:

Fijne feestdagen!

Xxx

• 26 December 2015 - 11:46

Judith En Nanning:

Hallo Martin,Marloes, Anouk en Anne,
    Prettige 2e kerstdag, al schiet die bij jullie al aardig op naar de avond. Gisteren waren we in Brummen compleet met zonen, schoondochters en kleinkinderen. Een lekker vol huis in een gezellige sfeer. Met de kinderen heb ik naar jullie foto's gekeken en ze vonden die van Anouk op en met de olifant heel spannend en knap. Toch kun je merken dat het ver van ze afstaat, want op mijn vraag of ze dat ook zouden willen, op een olifant, zeiden ze ja, maar later, en gingen ze door met kleuren. Verder werd er weer veel verkleed: het grootste deel van de middag liep Puck in een badpak met een duikbril op haar hoofd. Later mocht Lise ook Pucks' badpak aan. Maud heeft haar eigen programma en aan het eind van de dag zei Jelle zowaar: Maudje, omdat hij iets van haar wilde. Interactie in gesproken taal. Een stap voorwaarts voor Jelle. Vandaag zijn de families naar oma in Bennekom en naar opa en oma in Alphen. Puck en Maud komen vanavond weer hierheen en blijven de komende week nog een paar dagen logeren. We wensen jullie veel plezier daar. Dag, Judith