Op safari - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Martin Vendel - WaarBenJij.nu Op safari - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Martin Vendel - WaarBenJij.nu

Op safari

Door: Marloes en Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin

05 December 2015 | Zuid-Afrika, Addo

Hallo allemaal,

Vanuit Groot Brakrivier zijn we naar Tsitsikamma gereden. Tsitsikamma is vooral bekend vanwege de hoogste bungee jump Afrika: vanaf de Storms Rivier Bridge spring je een ravijn van 216 meter diep in. @Arianne, we waren niet zo dapper als jij dus hebben ons er niet aan gewaagd. Respect hoor dat je dat gedaan hebt. We hebben wel op veilige afstand toegekeken. Toch wilden we ook wat stoers doen. Daarom zijn we om de beurt van een hoge tokkelbaan afgezeild in de buurt van Addo.

Bij Tsitsikamma hebben we onze eerste ‘trekking’ gedaan: over trappen lopen naar een grote hangbrug en weer terug, totaal ongeveer 2 km. Anouk heeft bijna alles alleen gelopen, Anne ongeveer de helft. Ze waren wel trots (en moe) na afloop.

We bevinden ons nu vlakbij Addo Elephant Park. Daar hebben we gisteren met de auto onze eerste safaritocht gemaakt. We werden niet teleurgesteld. Na ongeveer een uur zagen we in de verte drie cheeta’s in het hoge gras liggen. Ze werden verjaagd door een buffel.
Toen de buffel weg was kwamen ze weer terug en gingen ze nog dichterbij liggen. Daarna liepen ze langzaam in onze richting en zijn ze ongeveer 3 meter achter onze auto langsgelopen! Vervolgens gingen we op zoek naar olifanten. Aanvankelijk duurde het even voor we er eentje zagen staan maar na de lunch zagen we een kudde van meer dan 100 olifanten bij een waterhole staan. Ze zaten te drinken, te baden, te spelen met modder. De meisjes vonden dit alles tot onze teleurstelling overigens maar matig interessant: ze waren meer bezig met stickers plakken en de cd met kerstliedjes…. Ook hebben we zebra’s, kudu’s, hartebeesten, warthogs, schildpadden, een struisvogel, veel andere mooie vogels en een leguaan gezien.

Op dit moment zitten we in een klein huisje aan de rivier, zonder elektriciteit. Wel is er een kooktoestel en een koelkast op gas. Dat betekent vroeg naar bed en wakker worden van het geluid van de otters en de vogels.

Morgen gaan we nog een dagje op safari in een poging de leeuwen te vinden, daarna trekken we verder richting Durban.

Liefs van Marloes, Martin, Anouk en Anne

• 06 December 2015 - 09:50

Menno:

Olifanten die 'ZATEN te drinken'. En de kinderen die op dat moment liever stickers plakken?!? Ze moesten eens weten wat ze gemist hebben. Zittende olfianten.... dat is echt een zeldzaamheid...

• 06 December 2015 - 11:16

Wouter:

Jip zegt dat ie wel de ipad weggelegd zou hebben voor de cheetahs (mooie foto!!). Maar dat de ramen van de auto wel stevig moeten zijn;-)

• 06 December 2015 - 11:23

Judith En Nanning:

Hallo MMAA,
    Het zijn verwarrende dagen. De wind blies gisteren wel heel hard door de bomen en nam de ziel van oma Lenny mee. Voor de kleine kinderen was het echter vooral Sinterklaas en ze hebben ervan genoten. Zelfs naar de gedichten werd geluisterd. We werden geholpen door het bezoek van Sinterklaas op de basisscholen, want zowel bij Puck als Lise werden de kinderen bij het hoog opsteken van de hand geacht te zwijgen. Wat Lise deed verzuchten: we moesten wel heel lang stil zijn! Ook werd genoten van de mooie surprises. Verder voelen we ons deze week erg verbonden met de families Cohen en Vendel. Dus ook voor jullie een warme groet.

• 06 December 2015 - 20:50

Peter-Hellen:

Hallo lieverds. We hebben elkaar gisteren al even aan de telefoon gehad. Dan lijkt het allemaal erg dichtbij. Wat een gezellig verhaal over jullie belevenissen. Wat een prestatie dat Anoukje twee km loopt. Ik zit hier met mijn hand voor mijn mond naar de foto's de kijken. En best spannend om Anne zo op die loopbrug te zien. Hoe diep is het daar? En vooral, hoe gevaarlijk?
    De wilde dieren zijn prachtig om observeren. Fijn dat wij op afstand mee kunnen genieten.
    Liefs voor jullie allemaal en een dikke knuffel voor de meisjes xx